Urbanek

Firma Bracia Urbanek jest wiodącym na rynku producentem przetworów owocowych, warzywnych wykorzystującym także pieczarki. Nadrzędnym celem przedsiębiorstwa jest coraz sprawniejsze funkcjonowanie w ciągle zmieniających się warunkach oraz zadowolenie klientów, które jest niezbędnym warunkiem powodzenia każdej firmy. Niezbędna jest stała współpraca wszystkich zaangażowanych w proces stron oparta na wzajemnym poszanowaniu.

Realizując pomysł posiadania własnego, nowocześnie zarządzanego przedsiębiorstwa ojciec i synowie stworzyli firmę rodzinną, opartą wyłącznie na polskim kapitale, funkcjonującą już od 1984 roku. Początkowo działająca na rynku krajowym, a obecnie z powodzeniem sprzedająca swoje produkty na całym świecie spółka skutecznie konkuruje z licznymi przedsiębiorstwami segmentu przetwórstwa owoców i warzyw.

Główną gamę produktów dostarczanych na rynek stanowią: ogórki konserwowe i kwaszone, różnorodne sałatki warzywne: szwedzka, naddunajska, księżacka, z czerwonej kapusty, chrzany i ćwikła z chrzanem, papryka konserwowa, przeciery: ogórkowy i szczawiowy, leczo: łagodne, pikantne, pieczarkowe, oliwki, buraczki, pieczarki marynowane kompoty, powidła śliwkowe, jabłka prażone. Na przestrzeni 30 lat działalności przetwory były wielokrotnie nagradzane i wyróżniane.

Firma elastycznie reaguje na indywidualne zamówienia klienta. Dotyczy to zarówno asortymentu jak i rodzaju opakowań. Przykładem są produkty marek własnych wytwarzane według receptur klienta oraz konserwowe i kwaszone mieszanki warzywne dostarczane wyłącznie na rynki zagraniczne.

Produkty pakowane są w zróżnicowane opakowania: słoje o pojemności od 180ml do 2650ml, woreczki plastikowe i typu doypack oraz wiaderka.

Jakość i smak wyrobów doceniają klienci hurtowi i detaliczni. Dystrybucja krajowa obejmuje najważniejsze hurtowe i detaliczne sieci handlowe, natomiast największym powodzeniem poza Polską cieszą się wyroby firmy w Mongolii, Rosji, Izraelu, Niemczech. Eksportowane także są do Estonii, Korei, USA i Kuwejtu.

Firma chętnie korzystała ze wsparcia z funduszy unijnych, w tym jeszcze z puli przedakcesyjnej. Uzyskane środki były przeznaczane na udział w projektach szkoleniowych i dofinansowywanie udziału w targach. Natomiast w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 zdecydowana większość środków została wydatkowana na modernizację zakładu i zwiększenie zasobów infrastruktury.

Od maja 2013 obecne są na rynku produkty marki Urbanek w zmienione szacie graficznej etykiet i z nowym wieczkiem (pełna lista asortymentowa w zakładce Produkty). Odświeżenie wizerunku było podyktowane chęcią lepszego odzwierciedlenia jakości produktów w ich opakowaniu. Kolejnym krokiem w realizacji planów związanych ze zmianą wizerunku firmy jest udostępniona nowa strona www.